13 Şubat 2013 Çarşamba

İlgisizlik



Birden fark ettim.. Fark ettim ki, ben uzun süredir yazı yazmadım. Kalemim bana bakıyordu böyle küskünlük dolu bakışlarla. “Bana ilgisiz davranırsan çekib giderim” der gibiydi sanki. Hıh.. işte yazı için konu buldum, konu malzemesini de elime veren kalemim oldu. İlgisizlik.  Bu gün en çok aile sorunlarının yaranma nedeni gibi gösteriliyor şu ilgisizlik dediğimiz.

Bakın benim için şöyle. Bir insan ondan ilgi bekleyen bir insana karşı ilgisizlik sergiliyorsa ya tam olarak, samimilikle, şerefle o insanı önüne almalı, sakince bu ilgisizligini nedenini söylemeli, hangi sorunlardan bu ilgisizlik kaynaklanıyor onu söylemeli, ya onu aradan kaldırılması yolunda mücadele etmesi için çalışmasını istemeli, ya da “kaldırma, bu ilişki burda biter. Tüm ümitlerini topla, yol al” demeli. Ya bu ilişki bitmeli, ya da şöyle çocuk oyuncağına dönmemeli. Yok, ben şimdi sana ilgisizim, sen benden ilgi bekle, bekle, öl, sonra bunun bir yolu olmadığını anla, git kendini başka omuzlara yasla, başkalarının kalbinden sığınmak için bir köşe iste, o insan sana tüm ilgisini, sevgisini, dikkatini versin, seni köpek yerinde görmeyen biri bir gün gelsin havası dönsün, keyfi yerine gelsin, seni geriye çağırsın, aynen sümüğe kaçan köpek gibi sana en zor gününde yüreğinde yer veren(ler)e arkanı dön, koş o sümüğe. Senin canın cehenneme de, o geride bıraktığının ahını da götürmüşsün omuzlarında, zavallı, haberin varmı?
Bir az karışık yazdım sanırım. Şimdi, bir kaç okurumun aklında şöyle bir soru canlana bilir: “Tamam da o ahın ilgisizlikle ne alakası?”. Evet, o ah boş yere o omuzlara yüklenmedi, işte onun kaynak nedeni de ilgisizlik. Ailesel sorunlarımızı hall etmekden korkduğumuz içinmi yoksa neden bilmiyorum en basit çıkış yolunun ilgisizlik olduğunu yazmıış çoğu insan kafalarına ve tercihleri de hep o olur.  Ben buna zayıflık derim. Sorumluluklardan kaçmak derim. Sonunda sen o nikah defterine bir imza attın ve o imzayı gelinlik giyeceğim, dans edeceğim, pasta yiyecegim, tatillere gidecegim ve ailesel sorunlarım olursa altından KAÇACAĞIM diye atdığını sanıyorsan YANILIYORSUN!  Sen o imzayı her şeyden önce ailesel sorunlarım olursa tüm gücümle üstesinden geleceğim diye attın. Yok öyle kaçmak. Sen kaçıyorsun, senin yüzünden başkaları mutsuz oluyor. Sana “senin yüzünden mutsuz olucam” diye bir borçları mı vardı?


Yazacağım konuyla ilgili küçücük bir araştırma yapdım. Bakın : “2012 senesinde Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının yürüttüğü “Türkiyede Aile Yapısı Araştırması”nda Türkiye genelinde toplam 12 bin 56 hane ile anket çalışması yapıldı. Araştırmada bireylerin televizyon izleme alışkanlıklarından kültürel aktivitelere katılımına, alkol kullanımından evlilik kararına kadar bir çok durum incelendi, yüzdeye vuruldu. Dev araştırma Türkiyenin aile yapısının adeta fotoğrafını çekti. En dikkat çeken sonuçlardan biri de boşanma nedenlerinin sıralaması oldu. Genel kanının aksine boşanmada ilk sıralarda dayak, aldatma, ekonomik yokluk yer almıyor. Yüzde 27,3lük oranla “eşlerin bir birine ilgisizlik ve sorumsuzluğu” boşanma nedenlerinde açık ara birinci çıktı.”
İşte, sonuç. Bu sonuç göklerden “hopp” diye düşmedi. Nedeni olan insanlık, sana sesleniyorum, nereye kadar? Yapmak istediğin ne? Zaten son günler istatistik araşdırmalar heyecan çağrısı çalıyor. Her gün depresyona giren insanlar ışık hızıyla çoğalmaya başladı. Senin de bu durumda, bu insanların hızlı şekilde artmasına katılımın varsa çürük ağaçlardan tahta madalyelerimiz hazır, boynuna taka biliriz!
Madalye dedim aklıma geldi. Facebookta bir kelimeye denk gelmiştim. Tam yazımla uyum sağladı: “Her insanın boynunda görünmez bir madalye vardır. Üzerinde “BANA KENDİMİ ÖNEMLİ HİSS ETTİR” yazıyor. LÜTFEN, UNUTMAYIN!”
Evet, lütfen unutmayın, sizin ilgisiz bıraktığınız insanlar diğerlerini mutsuz etmege gidiyor. Sizin dikkatinize ihtiyacı olan insanlara YA SAHİP ÇIKIN, YA SAHİP ÇIKIN. Onların gidib oyuncak gibi kullandığı hayatlara uzaktan bakmak o kadar korkunc gelmese de “Keser döner, sap döner, gün geler esap döner” gününde o acıyı birebir kendiniz yaşadığınız da anlarsınız hanyayı, Konyayı.
Sevgiler.


P.S. Tüm hakları saklıdır




Siz bu yazıyı okuyan counter şanslı kişiden birisiniz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder